Qué és la periodontitis ?

La piorrea, periodontitis o malatia periodontal és una inflamació de les genives com a conseqüència d´una infecció. Es tracta d´una patologia molt comuna que pot provocar la pèrdua d´os i de les estructures que donen suport a les dents, que pot arribar a mobilitat dental en menor o major grau i pèrdua de les dents. És la principal causa de pèrdua dentària en adults. Es tracta d´una malaltia crònica. Per tant, necessita un manteniment i control de per vida.

Com apareix ?

El factor principal és la placa bacteriana, ja que pot produir una reacció inflamatòria de la geniva i arrivar a l´os que suporta la dent fent-lo desaparèixer progressivament. N´hi han factors de risc com el tabac, l´alcohol i l´estrès que empitjoren aquesta patologia. D´altres causes com la diabetis o l´osteoporosis poden col.laborar en  la seva progressió.

Es pot prevenir ?

Sempre que existeixin factors de risc hem de fer revisions i controls al dentista per realitzar un protocol de tractament individualitzat. En els casos més lleus aquest controls es faran cada any. Mentre que en els més severs es pot protocolaritzar cada 3 o 6 mesos.

Com puc detectar si tinc periodontitis ?

Si observa sangrat de les genives, retracció o mobilitat de les dents no ho dubti i demani consell per part del dentista.

Com es tracta ?

Un bon tractament periodontal és la solució per un bon control  de la placa dental, ja que aquesta és la causa principal de la malatia. Aquest tractament no s´haurà d´ abandonar mai ja que es tracta d´una malaltia crònica.