Informació pacients

Consells

Embaràs

Durant l´embaràs té lloc una sèrie de canvis hormonals i alteracions en les defenses de l´organisme que pot produir gingivitis, és a dir, inflamació de les genives. Aquesta patologia pot derivar en periodontitis, causada principalment per la reacció exagerada de l´organisme a la presència de la placa bacteriana en la superficie dental. Per tal de evitar-ho és imprescindible una higiene bucal excel.lent i visitar al dentista per un control de les genives.

Diabetes mellitus

La diabetes mellitus és un dels factors de risc per el desenvolupament de la malaltia periodontal. Una diabetes controlada disminueix la gravetat de la malaltia periodontal, i mal controlada la pot augmentar. Un cop que apareix la malatia periodontal és imprescindible controlar-la amb un tractament que aturi la seva progresió.

Càncer

Els pacients amb càncer, sobre tot de cap i coll, acostumen a presentar un alt nombre de complicacions orals. És per això, que aproximadament un mes abans de realitzar el tractament amb quimioteràpia o radioteràpia és recomenable visitar al dentista per eliminar qualsevol patologia bucal i reduir possibles complicacions derivades del tractament. Durant aquest procés, és important extremar l´higiene dental per disminuir l´aparició de patologia bucal.

Un altre consideració del càncer oral són la presència d´aftes de forma persistent.

Visiteu testimoni de Mayra Gomez Kemp.

Mi dentista me salvó la vida